Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kun je als leerkracht in het basisonderwijs sommige kinderen in je klas nog beter begeleiden? Hoe pak je het aan als je ziet dat de begeleiding niet het gewenste resultaat heeft? De auteur geeft tips en antwoorden op vragen over gedrag, leren en opvoeding. Het orthopedagogisch en orthodidactisch handelen van de leerkracht levert een belangrijke bijdrage aan de optimale ontwikkeling van kinderen. Het boek is geschreven voor (startende) leerkrachten uit het basisonderwijs, (startende) remedial teachers en voor begeleiders van (startende) leerkrachten
leerproblemen --- Teacher education. Teacher's profession --- orthodidactiek --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- lerarenopleiding --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthodidactiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- didactiek --- gedragsproblemen --- zorgverbreding --- 464 --- Adaptief onderwijs --- Autisme --- Concentratie (Aandacht) --- Handelingsgerichte diagnostiek --- Handelingsplannen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Werkhoudingsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Orthopedagogiek --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem
Choose an application
concentratieproblemen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- aandachtstoornissen --- concentratie --- tussendoortjes --- 464 --- basisonderwijs --- leeromgeving --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- rust --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Concentratieproblemen --- Meditatie --- Tussendoortjes --- Concentratie --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- aandachtsstoornissen --- concentratie (ler) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Rust --- Leerpsychologie --- Klassenmanagement --- Didactische principes --- Schoolmanagement --- Didactisch principe --- Concentratieprobleem
Choose an application
De ontspanningskalender wil kinderen tussen vijf en tien jaar de tijd geven om even stoom af te blazen op een moment dat het voor hen te hectisch wordt. Rust is ook voor hen noodzakelijk om te kunnen evolueren tot een evenwichtige persoon. De oefeningen laten de kinderen op een speelse en creatieve manier kennis maken met hun eigen lichaam. De ademhaling wordt ervaren als een moment van rust. Ze voelen het verschil aan tussen spanning en ontspanning. Er wordt ook gewerkt rond gevoelens en aan een positief zelfbeeld. Daarnaast is er veel aandacht voor sociale vaardigheden. Tenslotte zijn er ook de visualiseringsoefeningen en worden de aandacht en de concentratie aangescherpt.
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- relaxatie --- Games --- basisonderwijs --- kinderen --- kleuteronderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- tussendoortjes --- yoga --- 433.4 --- ontspanningspelen --- sociale opvoeding --- 158.27 --- Ademhaling --- Concentratie (Aandacht) --- Gevoelens --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Sociale vaardigheden --- Tussendoortjes --- Zintuigen --- 471.47 --- 477.8 --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontspanningsoefeningen --- Stress --- Ademhalingsoefeningen --- Concentratie --- Emoties --- Persoonlijkheid --- Yoga ; kinderen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Yoga --- Bewegingsopvoeding --- PXL-Education 2018 --- creatief spel --- sociale vaardigheden --- ontspanningsoefeningen --- Bewegingsexpressie --- Emotie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|